logo Facebook
I slova jsou činy

KAZMA: "Jedním klikem vydělám sto tisíc korun"

03. října 2017 07:00 / autor: Lukáš Kovanda

Na sociálních sítích má podle Forbesu větší vliv než Jaromír Jágr nebo Leoš Mareš. Kazma. Osmá nejvlivnější postava českých sociálních médií. K jeho úspěchu jistě výrazně přispělo třeba i autorství videa o zákulisí kulinářského pořadu Prostřeno!, které za pouhé tři dny shlédlo dva a půl milionu lidí, tedy čtvrtina republiky.

Výdělky na sociálních sítích mohou prý dosáhnout statisíc a miliónů korun měsíčně. „Třicet tisíc korun se dá dneska vydělat jedním klikem,” říká Kazma v rozhovoru, který s ním pro Ecofin vedl Lukáš Kovanda, hlavní ekonom společnosti Cyrrus a pedagog Národohospodářské fakulty VŠE v Praze.

„Veterán“ českých sociálních sítí – působí na nich už přes deset let –, upřesňuje, že zmíněné částky dosáhne ale jen ten, kdo za sebou má základnu lidí a komunikuje obsah zajímavý pro inzerenty a firmy. On sám dokáže díky svému renomé zpeněžit obsah ještě mnohem lépe. „Cena na jeden můj klik začíná na 100 tisících korun.“

Vydělat na sociálních sítích lze podle Kazmy dvěma způsoby, a to prostřednictvím prokliků, nebo product placementem, tj. skrytou reklamou, kdy tvůrce ve videu nebo textu zmíní, umístí či jinak propaguje určité výrobky a služby. Komunikaci reklamního obsahu sám Kazma omezuje, protože nechce své fanoušky zahlcovat. Devadesát procent komerčních nabídek odmítá. Přijímají je ale youtubeři.

„Youtubeři jsou děti a sledují je děti. Není mezi nimi nikdo, kdo by vytvářel kvalitní obsah,“ komentuje leckdy i o půlgeneraci mladší kolegy, kteří na sociálních sítích také s velkým úspěchem sbírají fanoušky.