logo Facebook
Fantazie je důležitější než informace. Až na výjimky …

Česká aplikace Já číšník slibuje revoluci v gastronomii

24. října 2017 05:30 / autor: Vojtěch Berka

Nová česká aplikace Já číšník umožní hostům restaurací objednávat jídlo a pití přímo z mobilního telefonu. Měla by tak nahradit většinu komunikace s personálem, výrazně zrychlit odbavení a zároveň přinést do gastronomie nový zábavní prvek ve formě chatu, či soutěží mezi jednotlivými hosty či stoly. Aplikaci vytvořil výrobce a vývojář pokladních systémů AWIS, který na českém trhu působí již více než dvacet let.

„Naším cílem je skutečně převrátit naruby zavedené způsoby v gastronomii. Komunikaci převádíme do digitální reality. Představte si, že si cestou do restaurace v mobilní aplikaci Já číšník zjistíte, jestli je v ní volný stůl, rovnou si objednáte jídlo i pití a v momentě, kdy dopíjíte kávu, můžete přes aplikaci zaplatit a odejít. Číšník vám pouze nosí objednávky a pak uvidí na obrazovce, že máte zaplaceno,“ popisuje Petr Havelka.

Přes aplikaci si můžete zatím objednat v pražských restauracích Gastronom a Parodie, nebo v ostravském Sherlock’s Pub a podle Havelky není problém ji napojit na jakýkoliv pokladní systém, přestože je původně navržena pro pokladní systémy AWIS, které fungují v systému Windows, nebo Pexeso pracující v systému Android.

Aplikace stále ještě bojuje s ne zcela intuitivním prostředím a drobnými technickými problémy. Do budoucna však bude mnohem důležitější otázkou, jak velké množství podniků bude ochotné nahradit lidský kontakt strojovou efektivitou a jak velké množství zákazníků bude preferovat zadávání kódu svého stolu do mobilního rozhraní, namísto možnosti poradit se se zkušeným číšníkem, zda si k romantické večeři dát Mersault, nebo Chablis. Není však těžké si představit, že mnoho podniků tuto změnu dokáže využít.

Tiskovou zprávu společnosti si můžete přečíst ZDE.