logo Facebook
Fantazie je důležitější než informace. Až na výjimky …

ANDREA FERANCOVÁ BARTOŇOVÁ: Ženy ovlivňují většinu nákupů, mít nějaké ve vedení je výhoda

17. května 2018 15:44 / autor: Vojtěch Berka

Hostem Lukáše Kovandy byla ve studiu Ecofinu tentokrát Andrea Ferancová Bartoňová, spoluzakladatelka společnosti Espira Investments, která se zaměřuje na investice malých a středních podniků, především pak do těch, které mají ve svém vedení i ženy.

Ferancová Bartoňová upozorňuje, že sedmdesát procent nákupů mají v Čechách na svědomí právě ženy, zatímco v západní Evropě je to procent dokonce osmdesát. „Když máte firmu, nebo malý či střední podnik, kde máte v managementu zastoupeného svého největšího zákazníka, tak jste více konkurenceschopní a tím pádem i více ziskoví,“ představuje pak základní myšlenku, o kterou se strategie Espira Investments opírá.

„Diverzita neznamená padesát na padesát,“ připouští přitom Ferancová Bartoňová. „Pokud alespoň čtvrtina jsou ženy, tak to stačí. Jeden z těch statistických pohledů je, že ženy jsou opatrnější, více averzní k rizikům, zatímco muži jsou více zaměřeni na zisk. Tím, že se to zkombinuje, to funguje. Muži vyberou ziskové příležitosti a ty nejvíce rizikové ženy zablokují a naopak.“

Espira investuje především do tradičnějších odvětví, například služeb, či spotřebního zboží. Podle Ferancové Bartoňové by chtěla společnost do dvou či tří let mít zainvestováno asi v deseti podnicích. Na stránky společnosti se můžete podívat ZDE.