logo Facebook
I slova jsou činy

Jeden z nejúspěšnějších českých startupů Socialbakers kupuje americká firma Astute

09. září 2020 16:57 / autor: Vojtěch Berka

Socialbakers, jedna z nejúspěšnějších firem na české technologické scéně specializující se na řízení marketingu a sociálních sítích, našla kupce. Je jím americká společnost Astute. Cenu transakce ani jedna ze stran neuvedla, podle spekulací se pohybuje v nízkých jednotkách miliard korun.

Firma byla prodána kompletně včetně podílu zakladatelů, kterými jsou Jan Řežába, Martin Homolka, Lukáš Maixner a Jiří Voves.

Spojením obou společností by měla vzniknout společná platforma, jež bude pro marketing a správu vztahu se zákazníky využívat principy umělé inteligence.

Služby Socialbakers používá více než 2,500 nadnárodních společností a středně velkých značek po celém světě. S více než 500 zaměstnanci je nejvyužívanější platformou pro správu sociálních médií. V roce 2011 získala společnost titul Facebook Marketing Partner, od roku 2017 je oficiální partnerskou společností také pro platformy Pinterest a LinkedIn. Dlouhodobě se nicméně pohybuje hospodaření společnosti ve ztrátě. V roce 2019 to bylo 125 milionů dolarů při obratu 1 miliardy.

„Hranice mezi péčí o zákazníky, zákaznickou zkušeností a marketingem se čím dál více prolínají a stávají se tak opravdovou výzvou pro všechny firmy,” říká Mark Zablan, CEO společnosti Astute. „Spojením přední platformy řešící marketing na sociálních sítích od Socialbakers s naší engagement platformou nejen pomáhá našim zákazníkům řešit tuto výzvu efektivněji, ale také představuje důležitý milník na cestě společnosti Astute směrem k vytvoření komplexní platformy.”