logo Facebook
I slova jsou činy

Příležitost České republiky je v exportu, míní ADAM KURZOK

25. ledna 2021 11:51 / autor: Ivana Chmel Denčevová

E-shopy a svět digitální ekonomiky, právě tento sektor s možností překonávání fyzických hranic využil období uzavřených kamenných prodejen. „Dříve to byla možnost, dnes je to v některých případech nutnost,“ konstatuje představitel společnosti Expando, která se zabývá e-shopy a market place již téměř dvacet let.

Ostatně růst tržeb hlásí všechny společnosti v tomto sektoru, u některých je to až tisíce procent. Ovšem i toto podnikání má své limity, jak Adam Kurzok popisuje: „Jsou stále ve fyzickém světě, dodávky, poštovní služby, výdejní místa,“ a dodává, „ale zajímavostí je, že loňská předvánoční špička byla mnohem dříve a lidé nenechávali nákupy na poslední chvíli.“

Dle jeho názoru je digitální ekonomika a on line obchody trendem, který poroste a „bude zajímavé sledovat, kde to skončí.“ Při pohledu na začátky společnosti Expando, která začínala nejprve s webovými stránkami, pak postupně přes on-line košíky postupovala až k internetovým obchodům a před zhruba pěti lety nastal zlom, kdy začala zprostředkovávat obchody na největším světovém tržišti Amazon. Ovšem i tak je zřejmé, že kamenné obchody budou mít nadále své místo v zákaznickém zájmu, protože existuje zboží, které si zákazníci chtějí prohlédnout na místě, očichat, vzít do ruky a vlastně si nakupování i ´užít.´

K budoucnosti tuzemské ekonomiky, které zahrnuje právě i digitální ekonomiku, pak Adam Kurzok uvádí na základě svých zkušeností, že „naší příležitostí je export.“